Na skok v Římě L.P.2015 a také jak jsem se stal Viberman.

24.11.2015 07:47

 

V rámci přípravy na mojí svatou pouť do Jeruzaléma jsem si zaskočil jako baťůžkář do Říma . Testuji nízkonákladové cestování a moje schopnosti snášet strasti poutníka v pokročilém věku. Moje Hanička již nechce  svých ***** komfortu domova měnit za cizí postel někde v hotelu  a  vláčet  kufry po Tramtáriích. Mne  cestování po Vlasti i cizině ale  stále drží. Mám trénink z trampingu v mládí a vojenských radovánek při polním výcviku a tak ani tato forma cestování není pro mne překážkou. Na cestu beru pouze jedno náhradní spodní prádlo a ponožky. Denně peru po africku , ve sprše pošlapu prádlo postříkané tekutým mýdlem . Musím ale s barvou ven, s ohledem na moji finanční situaci se jedná o jedinou možnost jak v této mojí zálibě setrvat.

 

Věčné město je nadáno pro mne neodolatelnou přitažlivostí. I graciéznost Italek je pro mne stále přitažlivá. Jako kadet Vojenské školy Jana Žižky jsem platonicky miloval tehdejší italskou filmovou hvězdu Ginu Lolobrigidu.

 

Od země jsem se od matičky země odepil v Praze 19.11.2015. Letěl jsem tam i zpět nízkonákladovou leteckou společností Vuelig  za 2462 Kč.  Cestu tam mne zpříjeňovla krásná mladá Italka , která zřejmě ještě neviděla člověka  s růžencem na krku nebo trpěla gerontofilí. Cestu zpět mne zpříjemnil z okénka famózní pohled na zasněžené Alpy. Let Praha - Řím trvá jednu hodinu a padesát pět minut.

 

Aeroport Říma Fiumicino je velké letiště  co by dohodli kamenem od mořských pláží  Lido Roma( cirka 60 km) Do Říma jsem jel přímo z letiště rychlovlakem Leonardo expres za 14 €. Jízdenky se prodávají v trafikách po cestě k nátupišti. Jízdenku je nutné orazítkovat v zeleném turniketu na začátku nástupiště. Druhá možnost je přímá linka autobusu za 5€. Lístek na bus koupíte v prodejně jízdenek na nástupišti.Oba spoje jedou do centra Říma na nádraží Termini.

 

Bivakoval jsem v osmilůžkovém pokoji Four Seasons Hostel  Roma kousek od Termini. Kartou jsem za tři noci zaplatil nocleh 43,90€ a hotově ubytovací poplatek městu 10,50 €. Hostel je čistý, s WiFi free, dobrými WC , sprchami, kuchyňkou s mikrovlnou troubou a rychlovarnou konvicí, prádelnou a automaty nápoje a sladkostmi k občerstvení. Nade mnou bivakoval poutník z Barcelony, kterého jsem potěšil znalostí Barcelony a dalšího to báječného  poloostrova jihu Evropy.

 

Cesta byla postní to znamená denně skýva  chleba z domova a půl litru mléka za á 1€ , voda kohoutková či uličních fontánek. 

 

Nedaleko Circa massimo jsem odlovil kešku  Colle Celio 

 

S Římem jsem se rozloučil na Aeroport Fiumicino sklenkou dobrého sicilského červeného proto, že Sicílie je moje další oblíbené místo v Itálii.

 

Domů jsem šťastně přijel 22.11.2015 krátce před půlnocí . Na váze ztratil 2 kg ale svoje poznání obohatil prohlídkou nejedné antické památky Věčného města ve kterém jsem za dva dny 41 953 kroků (34,95 km) ušel a Pavlovo evangelium Římanům   na místech posvěcených přečetl.

 

Původní pozdrav z Říma přes Viber moji vnučce Mišce jsem rozeslal dalším 35 uživatelům  z mých kontaktů které mne tato vychytávka nabídla a tak jsem se stal Viberman.

 Vlevo jsou zbytky Trajánova císařského fora a za mnou vidíte Altare Patria .

 

 

 

Z Mišky už se klube  slečna ale trvá na tom, abych ji nadále vedle broučku oslovoval také Miško. Dovolil  jsem si i Tebe vážený čtenáři pozdravit tímto obrazem z mojí první procházky  z této návštěvy Věčného města. Jsem zde po třetí a po svojí pěšince  jdu spolehlivě bez průvodce i mapy, no prostě mazák jak jsme na vojně toto  stadium poznání nazývali.

 

 

Po Antickém Římě jsem ušel 23 050 kroků (19,2km) a Lectio Divina 18 903 kroků ( 15,75 km) , byla to  tělesná a duchovní příprava na Mission S ruksakem na zádech a Biblí v ruce  do   Terra Sancta